Uvrede i/ili povrede?
Filocentar vas poziva na novi Filokafe ☕📚 u Novom Sadu.
📌 Tema: Kada smo povređeni, a kada uvređeni? Izazovi komunikacije u savremenom svetu
📌 Mesto i vreme: 14. maj (utorak) 19 časova kafe-knjižara Zenit Books, Njegoševa 24, Novi Sad
📌 Obavezna PRIJAVA putem mejla filocentar@gmail.com
ili porukom putem Instagram profila @filocentar
ili na Fejsbuku Filocentar Centar za edukaciju i filozofsku praksu
📌 Kotizacija za učešće iznosi 600 dinara. Za studente/kinje uz priloženi indeks 400 dinara.
📌 Uplata se vrši nakon prijave onlajn ili putem uplatnice.
📌 Broj mesta je ograničen. Molimo sve da se prijave za učešće najkasnije do utorka, 14. maja do 12 časova.
Moderatori:
– master filozof i doktorand Nikola Ačanski
– magistar filozofije prof. Aleksandar Krstić
Opis teme:
U vremenu tzv. “političke korektnosti” komunikacija i međuljudski odnosi dodatno su otežani i usložnjeni konfuzijama koje su nastale usled nedostatka pojmovne analize i kritičkog mišljenja koji dovodi do jezičke zbrke koja ima i praktične (ne-verbalne) posledice. Brkamo privilegije sa pravima, objektivnost sa subjektivnošću, želje sa htenjima, zgrtanje sa ispunjenošću, realnost sa prividom, istost sa jednakošću…
U tom pogledu, neprepoznavanje i nesagledavanje razlike između uvrede i povrede nanosi mnogim ljudima bespotrebno mnogo štete i patnje.
Šta su uvrede, a šta povrede?
Ovom temom istražujemo kompleksnost komunikacije u savremenom svetu i društvu, fokusirajući se na izazove u razumevanju razlike između uvrede i povrede. U kontekstu sveprisutne osetljivosti na jezik i društvene norme, pitamo se o tome kako se ova razlika menja i kako utiče na međuljudske odnose i komunikaciju, privatnu i javnu.
Filozofski kafe, skraćeno filokafe, je vrsta neformalne filozofske prakse koja se organizuje u kafeima u kojima se grupa ljudi okupi kako bi uz kafu i u opuštenoj atmosferi razgovarala o filozofskim temama.
U Parizu, 1992. godine, francuski filozof i pisac Mark Sautet pokreće prvi filokafe. Sautet je nameravao da oživi Sokratovu praksu vođenja dijaloga na atinskoj agori. To je bio način da se filozofija vrati tamo gde i pripada – među ljude i njihove svakodnevne živote.